Po zjedzeniu imbiru, w organizmie człowieka zachodzą ogromne zmiany. Oto 8 z nich

Może wiesz, że imbir jest częstym składnikiem kuchni azjatyckiej i indyjskiej, ale czy wiesz, że od wieków jest używany ze względu na swoje właściwości lecznicze? Pomaga w problemach trawiennych i niweluje nudności. Najpowszechniej stosowaną częścią rośliny jest jej korzeń. Może być spożywany świeży, sproszkowany, jako suszona przyprawa, w postaci soku lub oleju. Jeśli nie korzystasz z imbiru w kuchni, oto 8 powodów, dla których warto zacząć!

1. Problemy trawienne

Imbir zawiera związki fenolowe, które łagodzą podrażnienia przewodu pokarmowego. Pomagają wydzielać ślinę i żółć, pozwalając jednocześnie żywności i płynom, aby poruszały się w przewodzie pokarmowym bardziej płynnie. W badaniu z udziałem 24 zdrowych osób podano im przed posiłkiem 1,2 g sproszkowanego imbiru. Niestrawności zmniejszyły się o 50%.

2. Nudności

Picie imbirowej herbaty albo spożywanie surowego imbiru działa pomocnie podczas nudności. Szczególnie polecany podczas chemioterapii, ciąży i porannych mdłości. Podczas badań przeprowadzonych na grupie 1278 ciężarnych kobiet stwierdzono, że 1,1-1,5 g imbiru znacznie zmniejsza nudności.

3. Ból

Badanie przeprowadzone na University of Georgia dowodzi, że codzienne spożywanie imbiru zmniejsza ból mięśni o 25%. Stwierdzono również, że skutecznie zmniejsza ból podczas cyklu menstruacyjnego.

4. Stany zapalne

Zapalenie kości i stawów jest powszechnym problemem zdrowotnym. W badaniu przeprowadzonym na grupie 247 osób z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego, ekstrakt z imbiru zmniejszył ból i tym samym chorzy mogli zmniejszyć dawkę leków przeciwbólowych.

5. Choroby serca

W ostatnim badaniu, w którym uczestniczyli chorzy na cukrzycę typu 2, badacze stwierdzili, że 2 g sproszkowanego imbiru stosowanego codziennie obniża poziom cukru we krwi, co doprowadziło do całkowitej redukcji o 10% w okresie 12 tygodni od rozpoczęcia badania. Wysoki poziom cukru we krwi jest głównym czynnikiem ryzyka chorób serca. Spożywając imbir, ryzyko wystąpienia chorób serca może być obniżone aż o 10%.

6. Poziom cholesterolu

W 45-dniowym badaniu przeprowadzonym na grupie 85 osób z wysokim poziomem cholesterolu stwierdzono, że 3 g sproszkowanego imbiru (spożywanego codziennie) spowodowało znaczne obniżenie poziomu cholesterolu. Badacze uważają, że imbir może pomóc w obniżaniu poziomu cholesterolu.

7. Właściwości antynowotworowe

Gingerol to substancja zawarta w imbirze, którą badano pod kątem alternatywnego leczenia wielu rodzajów nowotworów. Ciągle trwają badania, ale do tej pory udało się stwierdzić, że 2 g ekstraktu imbirowego spożywanego codziennie, znacząco zmniejsza prozapalne cząsteczki sygnałowe w okrężnicy.

8. Funkcjonowanie mózgu

Stres oksydacyjny i przewlekły stan zapalny to dwa czynniki, które mogą przyspieszyć proces starzenia się i stają się główną siłą napędową choroby Alzheimera i innych zaburzeń funkcji poznawczych związanych z wiekiem. Niektóre badania sugerują, że przeciwutleniacze, związki biologicznie czynne w imbirze mogą hamować reakcje zapalne, które występują w mózgu. W badaniu z udziałem 60 kobiet w średnim wieku wykazano, że imbir poprawia czas reakcji i pamięć.

Nie pozostaje nic innego, jak udać się do sklepu po imbir i dodawać go codziennie do herbaty, aby cieszyć się jak najdłużej zdrowiem.