Nadwaga i otyłość to problemy nowoczesnego społeczeństwa. Spalanie tłuszczu jest ciężkim zadaniem samo w sobie. Do tego dochodzi także spowolnienie metabolizmu.

Spowolnienie metabolizmu jest spowodowane starzeniem się, a to utrudnia cały proces jeszcze bardziej. Kiedy starasz się spalić tłuszcz im więcej wiesz tym łatwiej będzie ci osiągnąć pożądane efekty.

Te 8 porad na pewno pomoże ci w walce z nadmiarowym tłuszczem.

 

  1. Nawet kiedy odpoczywasz twoje ciało nadal spala kalorie, które potrzebne są do procesów takich jak oddychanie, myślenie, czy ogrzewanie ciała. Jednak ilość kalorii spalana przez mięśnie i przez tłuszcz nie jest taka sama podczas odpoczynku. Pół kilograma mięśni spala około 60 kalorii dziennie, aby utrzymać się w dobrym stanie, podczas gdy pół kilograma tłuszczu spala około 15 razy mniej, czyli około 4 kalorie. Im więcej masy mięśniowej masz, tym łatwiej będzie pozbyć ci się niechcianego tłuszczu.
  2. Kiedy chcesz spalać tłuszcz, niekoniecznie będziesz musiał drastycznie zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Ważniejszą rzeczą jest odpowiednie dobieranie jedzenia, które spożywasz, jak również odpowiednie rozłożenie posiłków w czasie. Dobrą zasadą jest rozpoczęcie od 40% / 30% / 30% (białka / węglowodany / tłuszcze) i odpowiednie dostosowanie diety od tego momentu.
  3. Węglowodany (szczególnie te z wysokim indeksem glikemicznym, takie jak cukry proste) prowadzą do aktywowania produkcji insuliny w organizmie. Wysoki poziom insuliny spowolni proces spalania tłuszczu i doprowadzi do odkładania się węglowodanów w formie tłuszczu pod skórą. Wysokie poziomy insuliny prowadzą też do zmęczenia i odczuwania głodu.
  4. Prostym sposobem na zmniejszenie dziennej ilości kalorii jest zaprzestanie picia soków i słodzonych napojów. Ludzie zazwyczaj mają problem ze zmniejszeniem ilości jedzenia, które jedzą, jednak odcięcie takich napojów i zastąpienie ich wodą, kawą czy herbatą jest o wiele łatwiejsze.
  5. Skupienie się spożywaniu większej ilości protein przyspieszy proces budowania masy mięśniowej i spalania tłuszczu. Twoje posiłki nie muszą być skomplikowane, możesz zjeść jabłko i popić shake’iem proteinowym. Te wysokobiałkowe przekąski pomogą ci w spalaniu tłuszczu i w utrzymaniu masy mięśniowej.
  6. Po ciężkim treningu powinieneś spożyć jak najwięcej węglowodanów i białek. Jest to czas, w którym poziom glikogenu zmniejsza się, a zwiększa się produkcja hormonów. Twoje ciało potrzebuje węglowodanów i białek do uzupełnienia energii i regeneracji mięśni.
  7. Trening z obciążeniem przyspieszy proces spalania tłuszczu poprzez zwiększenie masy mięśniowej. Robienie wyłącznie cardio nie jest dobrą drogą do spalania tłuszczu, gdyż będziesz tracić na wadze, ale również na masie mięśniowej. Przez co będziesz „grubo-chudy”. Możesz robić 3 – 4 treningi z obciążeniem w ciągu tygodnia, aby uzyskać jak najlepsze efekty.
  8. Tracenie na wadze wyłącznie poprzez treningi cardio to nie najmądrzejsza rzecz jaką można zrobić, jednak nie oznacza to, że masz całkiem odpuścić te treningi. Oprócz różnych benefitów dla twojego ogólnego zdrowia, trening cardio pomaga też spalać tłuszcz poprzez przyspieszanie metabolizmu. Trzy lub cztery 20 – 30 minutowe sesje cardio w tygodniu drastycznie zmienią to jak wyglądasz.

 

Źródło: fitnessandpower.com