Ostatnio coraz więcej osób usuwa z diety produkty pochodzenia zwierzęcego oraz nabiał. Przechodzą na dietę wegańską nie będąc świadomym tego, że w ten sposób tracą najlepsze składniki odżywcze. Jajka są bardzo ważnym składnikiem zdrowej diety. Zaufaj mi!

Jeśli włączysz trzy jajka do codziennego śniadania, nie tylko poprawi to twoje zdrowie, lecz również zapewni ochronę przeciw wielu chorobom. Jajka to naturalne superprodukty o cudownych właściwościach. Sprawdź, jakie przynoszą korzyści.

Nie ma potrzeby martwić się o poziom cholesterolu zawarty w jajkach

Jajka zawierają tylko 180-186mg cholesterolu, podczas gdy twoja wątroba produkuje niemalże 1000-2000mg cholesterolu każdego dnia. Jajka mogą wręcz zastąpić szkodliwy cholesterol jego zdrowym zamiennikiem.

Jajka sprzyjają zdrowym i silnym kościom

Jajka zawierają witaminę D i wapń. Witamina D reguluje wchłanianie wapna i fosforu w twoim ciele, dzięki czemu zapewnia nam silne kości i zęby.

Dietetycy polecają regularne jedzenie jajek

Poza funkcją wzmacnianie kości, jedzenie jaj wzmacnia również mięśnie. Ilość białek w dwóch jajkach jest równa jednej porcji mięsa. Jajka sa źródłem korzyści zdrowotnych mięsa, bez dodatkowego tłuszczu.

Jajka zawierają wiele składników odżywczych niezbędnych dla wzrostu i rozwoju ciała

Jajka są pełne ryboflawiny, żelaza, fosforu, selenu, magnezu, witaminy A, E i B6

Jajka pomagają w utracie wagi

Jajka są pełnowartościowym źródłem składników odżywczych i witamin, które pomagają zrzucić nadmiar masy ciała. Zawierają tylko ograniczoną ilość kalorii niezbędnych do codziennej aktywności.

Jajka stanowią wspaniałe śniadanie

Według Amerykańskiego Koledżu Odżywiania (American College of Nutrition), a także Międzynarodowego Magazynu na temat Nadwagi (International Journal of Obesity), jedzenie jajek na śniadanie może zredukować skłonność do przejadania się w ciągu dnia.

Jajka zawierają przeciwutleniacze niezbędne do prawidłowej pracy narządu wzroku

Żółtka jajek zawierają duże ilości luteiny i zeaksantyny, które zmniejszają ryzyko wystąpienia katarakty i degeneracji siatkówki. Jajka są też bogate w witaminę A, której niedobory powodują ślepotę nocną.

Jajka zawierają duże ilości białek zwierzęcych

Białko jest niezbędne do utraty wagi, w procesie budowy mięśni, kontroli nadmiernego napięcia i zdrowia kości. Jedno jajko zawiera 6 gramów białka.

Niedawne badanie wykazało, że jajka redukują również ryzyko wystąpienia chorób serca.

Podziel się tą ważną informacją z rodziną i znajomymi.

Źródło: wittyfeed.com, lolmania.pl

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!