Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek nie przyjść na umówioną wizytę do lekarza? Zapewne tak. Być może po prostu czas oczekiwania był dla Ciebie zbyt długi i w końcu zapomniałeś o spotkaniu lub po prostu wziąłeś sprawę w swoje ręce i załatwiłeś problem prywatnie, prawda?

Okazuje się, że to powszechny problem

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, żetakie działania pacjenta może być karalne!

Pacjenci, którzy nie przychodzą na umówioną wizytę utrudniają pracę branży medycznej

W Polsce znajdują się placówki, które teraz pobierają opłaty za brak wstawienia się na wizytę, a dokładniej za brak jej odwołania.

Pytanie brzmi czy takie działanie jest zgodne z prawem?

Zdaniem niektórych z oddziałów, jak i Centrali NFZ, jedyną rozsądną konsekwencją takiego działania pacjenta jest przesunięcie go na koniec kolejki.

Inaczej jest w przypadku leczeniu prywatnym

Tak pobieranie opłat za niewstawienie się na wizytę może być opisanie w regulaminie udostępnionemu pacjentowi.

Opłata jednak nie powinna być nałożona, jeżeli nieobecność wynikła z okoliczności, na które pacjent nie miał wpływu

Jaka jest więc przyszłość?

Dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie osobnej infolinii oraz kanału Internetowego do informowaniu o chęci odwołania wizyty

Co więcej, osoby pracujące na infolinii mogłyby przypominać o wizytach i ew. wykreślać niezainteresowane osoby.

Póki co, problem nie został jeszcze ostatecznie rozwiązany

Długie kolejki do lekarza na NFZ często zmuszają do wybrania leczenia droga prywatną.Mimo to, często się zapisujemy na NFZ z myślą o kontroli.Gdy problem zostanie wyleczony, kompletnie zapominamy o umówionej wizycie na którą zapisywaliśmy sięponad pół roku temu.

A jakie jest Twoje stanowisko w tej sprawie? Uważasz, że powinno się to zmienić, czy jednak lepiej jak zostanie tak jak jest obecnie?

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!