W tłumie wysportowanych ciał łatwo wpaść w kompleksy. Niektórzy źle czują się z powodu dużego brzucha, inni z powodu zbyt wątłej sylwetki. Problemem może okazać się również „podwójny” podbródek.

Niektórzy są genetycznie obciążeni ryzykiem wystąpienia podwójnego podbródka. Często rozwija się on wraz z upływem lat, jednak można sobie z nim poradzić. Twój podbródek będzie prezentował się świetnie z każdej strony, jeśli skupisz się na odpowiednich ćwiczeniach, szybko mających zaradzić problemowi. Pamiętaj, nigdy nie jest za późno, by rozpocząć pracę nad sobą!

Oto 5 sprawdzonych ćwiczeń, które na pewno pomogą wyszczuplić odstający podbródek. Zanim do nich przystąpisz, rozgrzej się jednak, poruszając podbródkiem do tyłu i naprzód.

1. Ćwiczenia rozluźniające.

Ćwiczenia rozpocznij od podstaw. Szeroko otwórz usta, dolną wargę odchylaj do wnętrza jamy ustnej, a następnie zamknij usta, szczękę „odchylając” jakby do środka. Wykonuj każdy z tych kroków w sposób przemyślany i niespieszny, aby mięśnie podbródka prawidłowo pracowały. Pozwól swoim mięśniom zrelaksować się przed kolejnym ćwiczeniem. Poluzuj szczękę, delikatnie otwierając i zamykając usta.

2. „Pocałuj” sufit.

Nazwa ćwiczenia szczegółowo opisuje, na czym ono polega. Odchyl głowę do tyłu i wydmij usta tak, jakbyś posyłała pocałunki w kierunku sufitu. Ta metoda jest bardzo posta, ale pozwala mięśniom nabrać sztywności i uskutecznia ich pracę.

3. Dotknij swojego nosa.

Ćwiczenie „z nosem” jest o tyle przydatne, że pozwala odpowiednio rozciągnąć mięśnie podbródka. Wykonasz je wystawiając język z ust i kierując nim jak najbardziej w stronę nosa. Jeżeli podłożysz pod brodą rękę, poczujesz, jak pracujące mięśnie się rozciągają i spłaszczają.

4. Poczuj opór.

Po prostu zaciśnij obie pięści i ułóż podbródek bezpośrednio na nich. Dolną szczęką poruszaj w dół, a pięści dociskaj do góry – i tak kilka razy pod rząd. W ten sposób powstanie opór, a poradzić będą sobie z nim musiały mięśnie. Dzięki tak prostemu ćwiczeniu można zredukować wystający podbródek.

5. Zawalcz o perfekcyjnie owalną twarz.

Każdy chciałby mieć perfekcyjnie owalną twarz. Jeśli też o tym marzysz, wypróbuj to ćwiczenie. Obróć głową w lewo i „wysuń” dolną szczękę jak najbardziej do przodu. Teraz obróć głowę w drugą stronę i powtórz ten manewr. Powinno być wyczuwalne uczucie towarzyszące rozciąganiu mięśni szyi i szczęki. „Wysuwając” szczękę do przodu, trzymaj ją w tej pozycji przez chwilę. Czynność powtarzaj wielokrotnie.

Obejrzyj klip instruktażowy, z którego dowiesz się dokładnie, jak wykonywać dane ćwiczenia. I nie zapomnij podzielić się tym tekstem ze znajomymi! Każdy z nas zasługuje na szczupły podbródek!

Źródło: tiphero.com

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nasz fanpage na Facebooku!

Zostaw swój komentarz