Ludzie używali miodu i cynamonu przez wieki, a produkty te są popularne nawet w chińskiej medycynie. Mód nigdy nie traci swojej przydatności, a cynamon tysiące lat temu był tak cenny, że tylko cesarz mógł go dostać w prezencie.

Teraz obydwa produkty są ogólnodostępne, a ich zalety udowodnione wieloma badaniami. Mieszanka miodu z cynamonem jest smaczna i zdrowa.

 1. Spowalnia proces starzenia

Wolne rodniki (utleniacze) niszą komórki organizmu, co z kolei może doprowadzić do przedwczesnego starzenia się i chorób. Przeciwutleniacze neutralizują wolne rodniki i spowalniają proces ich działania.

  • Miód zawiera fenole, flawonoidy, enzymy i kwasy organiczne, które działają jak silny przeciwutleniacz. Badania wykazały, że ciemny miód jest bardzo bogatym źródłem tych składników.
  • Cynamon zawiera polifenole, które również są silnymi przeciwutleniaczami. Ich liczbą przewyższa nawet czosnek!

2. Poprawia funkcje serca

Miód i cynamon pomaga w zapobieganiu chorobom układu krążenia, które są najczęstszą przyczyną zgonów na świecie.

  • Miód zwiększa przepływ krwi do serca, a zatem rozszerza ścianki tętnic. Zawiera również przeciwutleniacze, które pomagają zapobiegać tworzeniu się zakrzepów krwi – najczęstszej przyczyny zawału serca i udarów mózgu.
  • Cynamon zmniejsza ilość „złego” cholesterolu i zwiększa poziom „dobrego”.

3. Zapobiega infekcjom

Zarówno miód, jak i cynamon mają działanie antybakteryjne, dzięki czemu można korzystać z tej kombinacji nie tylko wtedy, gdy masz katar, ale także w przypadku chorób zakaźnych, takich jak infekcje nerek lub pęcherza moczowego.

  • Miód jest naturalnym antybiotykiem. Kiedyś stosowało się go do dezynfekcji ran. Zawiera białka i enzymy oksydazy glukozowej , które niszczą bakterie.
  • Cynamon działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo.

4. Pomaga w odchudzaniu

Przy prawidłowej diecie i regularnych ćwiczeniach, miód i cynamon pomogą ci zmniejszyć wagę szybciej.

  • Miodem zastąp słodycze i cukier. Umiarkowane spożycie miodu spowoduje zmniejszenie liczby kalorii w organizmie. Ponadto, rafinowany cukier powoduje szybki wzrost glukozy we krwi, a następnie jej gwałtowny spadek. Takie zmiany w poziomie glukozy mogą doprowadzić do niestabilności emocjonalnej i nadprodukcji insuliny. Miód jest wchłaniany do krwiobiegu powoli i zapobiega skokom cukru we krwi.
  • Cynamon obniża poziom glukozy i zwiększa wrażliwość na insulinę, która jest odpowiedzialna za metabolizm. Cynamon pomaga przyspieszyć przemianę materii i zamienia glukozę w energię, a nie tłuszcz.

5. Obniża poziom cukru we krwi

Wysoki poziom cukru we krwi może być przyczyną wielu chorób jak cukrzyca.

  • Miód pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. W 17% składa się z wody, a reszta to głównie fruktoza i glukoza. Są one łatwo wchłaniane przez organizm i nie powodują skoków cukru we krwi. Nawet cukrzycy mogą jeść miód.
  • Cynamon również pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. Wskazują na to badania zarówno zdrowych ochotników jak i tych, którzy zmagają się z cukrzycą. Choć nie jest lekiem, cynamon to skuteczny suplement diety.

Wybierając miód, upewnij się, że nie jest rozcieńczony z cukrem, skrobią, mąką ani kredą. Najlepiej spożywać niefiltrowany i niepasteryzowany. W tym celu lepiej udać się do lokalnego przedsiębiorstwa, gdzie miód choć w wyższej cenie, ma zdecydowanie więcej właściwości zdrowotnych, niż przetwarzany.

Źródło: brightside.me | Fotografie: pl.depositphotos.com

Zostaw swój komentarz