Chyba każdy z nas w nocy obudził się z krzykiem bo śniło mu się coś strasznego. Koszmary potrafią być na tyle realistyczne że nie możemy dalej spać. A wiesz że koszmary mogą mieć podłoże zdrowotne?!

Oto czynniki zdrowotne, które mają związek z występowaniem nocnych koszmarów:

1. Wahania poziomu cukru we krwi

Zarówno niski poziom cukru we krwi (hipoglikemia), jak i wysoki poziom cukru we krwi (hiperglikemia) może powodować wiele różnych reakcji w organizmie, a jednym z nich są zaburzenia snu i koszmary senne. Szczególnie często mogą odczuwać je osoby na diecie niskowęglowodanowej.

2. Niedobór lub nadmiar niektórych witamin z grupy B

 

Witaminy z grupy B mogą odgrywać rolę w występowaniu koszmarów sennych. Witaminy te pomagają organizmowi w utrzymaniu poprawnego funkcjonowania wątroby, oczu i skóra, ale nie tylko. Są również niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu. Zaobserwowano, że niedobór witamin z grupy B może powodować koszmary senne.

3. Węglowodany

Spożywanie obfitych posiłków, zwłaszcza pokarmów bogatych w przetworzone węglowodany, może powodować koszmary nocne. Węglowodany odgrywają ważną rolę w utrzymaniu poziomu cukru we krwi, a jak już wcześniej wspomniano, poziom cukru we krwi może być przyczyną przerażających snów. Zamiast wysoko przetworzonej żywności wybieraj jedzenie węglowodanów o bardziej złożonej budowie, które dłużej się trawią i nie powodują nagłego skoku poziomu cukru we krwi.

4. Magnez

Magnez jest elementem, który jest niezbędny, aby zaznać spokojnego, pozbawionego koszmarów snu. Kiedy brakuje go w organizmie ludzie mają spore problemy ze snem. Suplement ten pomaga rozluźnić mięśnie i umożliwia szybsze zasypianie i sprawia, że ​​dłużej i lepiej śpimy.

5. Urządzenia elektroniczne

Urządzenia cyfrowe mogą przyczyniać się do powstawania koszmarów. Większość z nas trzyma telefon komórkowy obok siebie w sypialni, dzięki czemu znacznie sięgamy po niego, by sprawdzić nasze wiadomości lub przejrzeć Facebooka przed snem. Takie działanie powoduje, że znacznie trudniej jest nam zasnąć.

Oglądanie telewizji w łóżku może również powodować koszmary, zwłaszcza gdy lubisz przerażające filmy. Jeśli zasypiasz podczas oglądania takiego filmu, twój umysł koncentruje się na obrazach, które widział jeszcze chwilę wcześniej. Aby więc uniknąć koszmarów i dobrze odpocząć w nocy, zostaw wszystkie urządzenia elektroniczne poza sypialnią.

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!