Banany to najczęściej spożywane owoce na świecie. Nie jest tak bez powodu. Mają one bardzo dużo witamin- A, C, B6. Są również bogate w przeciwutleniacze i błonnik. Zawierają po prostu wszystko co jest potrzebne dla naszego organizmu.

Jeden banan zawiera aż 445 mg potasu. Jak dobrze wiemy banany można spotkać w różnych kolorach. Podpowiemy Wam które są najlepsze dla naszego ciała.

 

Zielone banany mają bardzo niski indeks glikemiczny, co czyni je wspaniałą przekąską dla tych, którzy muszą zwracać szczególną uwagę na poziom cukru w organizmie. Młode i niedojrzałe jeszcze banany sprawiają również, że czujemy się nasyceni posiłkiem przez dłuższy czas.

A co z nadal twardym, ale już żółtym bananem? Te owoce dają nam wiele korzyści. Mają zdecydowanie słodszy smak niż zielonkawy i młody banan. Ciało jest w stanie strawić go dość łatwo. Kiedy banan jest w pełni żółty, zawarte w nim antyoksydanty są w stanie chronić nasze ciało przed wieloma chorobami.

Dojrzały, żółty banan z delikatnymi brązowymi ciapkami to twój wybór? Ten banan jest również bogaty w przeciwutleniacze i stanowi doskonały posiłek dla osób, którzy walczą z nowotworami. Banan z ciemnymi cętkami zawiera TNF, czyli substancję zwaną czynnikiem martwicy nowotworów, która jest skuteczna w walce z nieprawidłowymi komórkami. Ponadto zapewnia nam więcej energii niż pozostałe typy, a także jest dobry dla utrzymania prawidłowego ciśnienia krwi.

Może wydawać nam się, że banany, które są już bardzo miękkie i brązowe nie mają wiele do zaoferowania z punktu widzenia zdrowia. Banan w tym kolorze jest o wiele bardziej słodki niż wyżej wspomniane typy, ale ma on jednak swoje specjalne moce. Zawiera duże ilości tryptofanu, który zmniejsza stres i niepokój. Są również bogate w różne składniki odżywcze, które promują zdrowie mięśni i kości.

Mam nadzieje że pomogliśmy! 🙂

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!