Nasze życie nie zawsze jest zbyt zdrowe. Jedzenie fast-foodów, siedzenie przy biurko godzinami i złe nawyki zdrowotne i żywieniowe sprawiają, że możemy czuć się źle i nawet nie wiedzieć dlaczego.

Dzisiaj podpowiemy wam co jeść aby czuć się dobrze i jak radzić sobie ze zmęczeniem.

Dla zdrowia oczu

 

Co jeść

  • Zielone warzywa liściaste
  • Jajka
  • Tłuste ryby

Świat idzie do przodu, a my coraz więcej czasu spędzamy wpatrzeni w monitory wszelkich urządzeń. Teraz mamy je już nawet w samochodzie. To szkodzi naszym oczom dlatego warto o nie dbać jedząc produkty, które dostarczą im witamin orz minerałów.

Aby utrzymać oczy zdrowe należy jeść produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, luteinę, cynk, wapń oraz witaminę A, C oraz E.

Świetne będą zielone warzywa liściaste jak szpinak, sałata. Jajka, owoce cytrusowe, jagody, orzechy oraz nasiona i oczywiście tłuste ryby jak tuńczyk, łosoś czy makrela.

Dla odporności

Bakterie krążą wśród nas. Przychodzimy do pracy lub szkoły gdzie jest ich wiele. Dlatego tak ważne jest to by dbać o nasz układ odpornościowy i cały czas go wzmacniać.

Produkty wzmacniające układ orponościowy

  • Owoce cytrusowe
  • Czerwona papryka (dużo witaminy C)
  • Brokuły
  • Czosnek
  • Imbir
  • Kiwi
  • Papaja

Przyśpieszenie metabolizmu

Im szybciej pracuje Twój metabolizm tym więcej kalorii spalasz. Zapobieganie otyłości jest bardzo ważne dla naszego zdrowia. Jeśli mamy siedzącą pracę powinniśmy dbać o nasz bilans kaloryczny w ciągu dnia.

Produkty przyśpieszające metabolizm

  • Kawa
  • Herbata
  • Imbir
  • Cynamon
  • Pieprz cayenne
  • Wodorosty

Poprawiające pracę mózgu

Nasz mózg cały czas potrzebuje odżywiania aby pracować na najwyższych obrotach. Niektóre produkty są dla niego szczególnie dobre i naprawdę warto wprowadzić je do swojej diety.

  • Tłuste ryby
  • Jagody
  • Orzechy
  • Żywność bogata w błonnik (np. owsianka, produkty pełnoziarniste)
  • Sok z granata
  • Ciemna czekolada naturalna

Zdrowe dla jelit

Gdy w naszych jelitach zalega pokarm toksyny wydzielane są do organizmu. Czujemy się zmęczeni, częściej chorujemy i negatywnie odbija się to na naszym zdrowiu. Możemy mieć też problemy z wydalaniem co jest bardzo nieprzyjemną dolegliwością. Dlatego warto jeść grupy produktów, które są dobre dla naszych jelit.

Produkty dobre dla jelit

  • Brokuły
  • Szpinak
  • Owoce cytrusowe
  • Żywność bogata w błonnik
  • Jagody
Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nasz fanpage na Facebooku!

Zostaw swój komentarz