Chyba każdy wie, że czerwona kapusta sprawdza się świetnie w walce o piękną sylwetkę. Jest niskokaloryczna oraz bogata w witaminy, antyoksydanty i składniki o właściwościach przeciwzapalnych.

Badania wykazały, że jedzenie czerwonej kapusty częściej niż raz w tygodniu obniża prawdopodobieństwo wystąpienia raka jelita o 66%. Dodatkowo stymuluje ona system immunologiczny, zabija bakterie i wirusy, a przy okazji potrafi oczyścić krew i chroni przed infekcjami. Im częściej sięgamy po kapustę, tym mniejsze ryzyko zachorowania na raka i większa odporność.


Wszystkie warzywa z rodziny kapustnych świetnie radzą sobie ze stanami zapalnymi. Czerwona kapusta jest jednak prawdziwym mistrzem. Jej właściwości przeciwzapalne są nieporównywalne z żadną inną rośliną z tego gatunku.

Czerwona kapusta zapobiega chorobom immunologicznym, przewlekłym infekcjom, stanom zapalnym i powstawaniu oraz rozprzestrzenianiu się zmian nowotworowych. Komórki mają o wiele więcej siły, aby zwalczać nieproszonych gości, a ciało nie poddaje się łatwo chorobom.

Jak spożywać czerwoną kapustę by zachować jak najwięcej z jej prozdrowotnych możliwości? Na surowo lub lekką podgotowaną. Można także przygotować ją w parowarze. Ważne natomiast, by jej nie smażyć!

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!