Światowa Organizacja Zdrowia przeprowadziła badanie, którego wyniki wskazują, że ilość spożywanego cukru jest bezpośrednio związana z nadwagą i otyłością. Co więcej, nagły przyrost wagi jest zwykle spowodowany zwiększeniem ilości spożywanego cukru.

Mimo iż węglowodany i tłuszcze generalnie są odpowiedzialne za przyrost wagi, to cukier jest uważany za głównego winowajcę. Jest on obecnie dodawany do wielu produktów spożywczych i napojów, jest też naturalną częścią niektórych produktów, takich jak miód, soki owocowe, rodzynki, mango czy banany.

Jednakże cukier nie tylko przyczynia się do zwiększenia masy ciała. Nadmierna dawka cukru prowadzi do nad aktywności, następującego po niej przemęczenia, infekcji drożdżakowej, depresji, bólów głowy, przeziębień, zapalenia zatok oraz nadmiernej senności. Co więcej, znaczne ilości cukru zwiększają ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy i raka.

Konsumpcja cukru a masa ciała

Nadmierna ilość cukru jest w naszym ciele zagospodarowywana. Ciało pożytkuje część z niej w celach energetycznych, natomiast pozostała część zostaje przechowana w postaci tłuszczu. Kiedy człowiek spożywa zbyt wiele cukru, w rezultacie wytwarzana jest niepotrzebna tkanka tłuszczowa w okolicach talii, na biodrach, udach i twarzy.

 

Powiedz NIE cukrowi

Rezygnacja z cukru to prawdopodobnie jedno z najtrudniejszych zadań, jakie mogą przed Tobą stanąć. Początkowo możesz doświadczać klasycznych objawów odstawiennych, jak w przypadku każdego nałogu, czyli np. pogorszenia nastroju, bólu głowy, zmęczenia oraz przemożnej ochoty na cukier. Dlatego dobrze jest odstawiać produkty zawierające cukier stopniowo, wykluczając z diety jeden rodzaj produktu na raz.

 

3-dniowy detoks

Dzień 1

  • Śniadanie: szklanka płatków owsianych z migdałami/nasionami lub 3 jajka (gotowane lub jajecznica)
  • Drugie śniadanie: miska orzechów
  • Obiad: Pierś z kurczaka z gotowaną dynią piżmową, marchewkami, burakami, pasternakiem, rzepą, fasolą i migdałami
  • Kolacja: Gotowana ryba z miską zielonej fasolki lub łosoś ze smażonymi brokułami i pieczarkami

Dzień 2

  • Śniadanie: Kubek ciętego owsa z jagodami i nasionami lub migdałami / jajecznica z 3 jajek ze szpinakiem.
  • Drugie śniadanie: mała miska orzechów.
  • Obiad: Grillowana cukinia z czerwoną i żółtą papryką w dressingu z cytryny, octu i tymianku / sałatka z posiekanej zielonej i czerwonej kapusty wymieszanej ze startą marchwią z oliwą z oliwek, cytryną, solą, przyozdobiona posiekaną natką pietruszki.
  • Kolacja: gotowane na parze zielone warzywa z warzywnym casserole oraz zupa fasolowa / pieczony dorsz ze smażoną kapustą chińską, prażonymi brukselkami i rzepą.

Dzień 3

  • Śniadanie: Kubek ciętego owsa z jagodami i nasionami lub migdałami / omlet z trzech jaj z krewetkami i sałatką z kapusty, rzodkiewki i orzechów.
  • Drugie śniadanie: 1 mała miska orzechów.
  • Obiad: Pieczone udka z kurczaka z rozmarynem, szałwią i cytryną / pieczony kurczak z cebulą, czarnymi oliwkami i tymiankiem.
  • Kolacja: grzyby z wywaru z czosnkiem, cebulą, marchwią, selerem, tymiankiem i liściem laurowym / makaron penne (pełnoziarnisty) z mięsnym sosem grzybowo-pomidorowym z bazylią.

Istnieje też kilka napojów, które można wykorzystać jako alternatywę dla napojów słodkich.

Napoje bezcukrowe:

#1. Woda detoksykująca

Posiekaj jeden z tych rodzajów owoców: grejpfruty, jagody, truskawki, pomarańcze. Dodaj trochę świeżego rozmarynu lub mięty. Wrzuć wszystko do słoika z wodą. Pij taki napój codziennie.

#2. Herbata

Pij niesłodzoną ziołową lub zieloną herbatę 3 razy dziennie.

#3. Kawa

Nie należy spożywać więcej niż 1 szklankę niesłodzonej czarnej kawy dziennie.

Źródło: readylife24.com

Chcesz więcej ciekawych artykułów? Polub nas na Facebooku!